fredag den 3. april 2009

Fåkking lortmål

Jeg er så fåkking træt af at alting anglificeres. Det noget pez man. ”Udsalg” er ikke længere godt nok, næ, nu skal det hedde ”Sale”. Søren Krarup har jo fuldstændig ret (i eksemplet). Hvorfor helvede gør folk ikke oprør mod det lort? Det sniger sig ind i sproget alle steder, også hos mig, der er pissesprogkonservativ. Jeg kan jo ikke sige en sætning uden at kneppe med engelsk, altså Hållyvudamarkansk. Og belær mig for helvede nu bare om, at sproget altid har udviklet sig, at sproget er en DYNAMISK størrelse, at dansk ALTID har haft udvekslinger med andre sprog, ikke mindst tysk, at fransk i begrænsede dele af befolkningen også har spillet en stor rolle i perioder ETCETERA, AT der er massevis af gamle ord, vi ikke bruger i dag og som vi heller ikke ville drømme om at bruge, at der altid har eksisteret pendulord ETCETERA, nå her kom jeg på afveje, men fåk det. Ja, gu fanden i hælvede er sproget da dynamisk, hvad ellers? Selv ikke hos Uggibuggistammen i det centrale Amazonas er sproget fuldstændig uden udvikling, ordet for Melonanakondaen er ved at gå ud af brug. Men fratager det os muligheden for at foretage nogle sprogVALG, det være sig af æstetiske, historiske, politiske, sociologiske eller af rent praktiske grunde, hva? Og hvad med domænetabet? Plllleeeezz. Det er et ord, jeg synes er på sin plads, der findes vel ikke et præcist ord for det samme på dansk, bare det dog ikke lød så satans grimt. Jeg er en fåkking luder. Yjer, man.

Ingen kommentarer: