tirsdag den 26. maj 2015

Taxa

Nyset er kroppens hurtigste bevægelse. Det kommer med cirka 300 km/t.

Sådan en raket er vanskelig at kontrollere, og det er derfor, at chaufførens tre voldsomme nys gør mig lidt urolig, her på motorvejen mellem Adolfo Suarez-lufthavnen og Madrids centrum. Han ligger trods alt og kører hyggeslalom med 135 km/t.

– Er det de mange pollen, der generer? spørger jeg. Det er det.

Han har ellers taget antihistaminer for at kunne køre. Dem tager jeg selv, og jeg ved, at der står på glasset, at de svækker evnen til at føre motoriseret køretøj.

Men det gør nu ikke noget, siger han, for alkohol dæmper pillernes virkning.

– Nu er det nærmest, som om jeg slet ikke havde taget de antihistaminer, fortsætter han midt i et gedigent blæs fra snydeskaftet.

Ingen kommentarer: