torsdag den 17. november 2022

Oversættelsesopgaver søges





Hvis du har en bog, du skal have oversat, så sidder jeg klar ved telefonen her på kontoret. Mit nummer er 0034) 696661065. Træffer du mig ikke på telefonen (den kan være 'slukket'), kan du sende mig en e-mail på Jensens.Aftenskole@gmail.com.

Jeg oversætter til dansk fra engelsk, svensk, nynorsk, bokmål og, hvis det er børnebøger, også gerne fra tysk og spansk.
Særligt interesserer det mig at oversætte skønlitteratur samt filosofisk, litteraturteoretisk, kulturhistorisk, sociologisk, politologisk og politisk faglitteratur, men også fx biografier eller bøger om sport. Har du en bog, som falder uden for disse kategorier, så spørg mig gerne alligevel. Der er en god chance for, at jeg siger ja.
Tidligere har jeg i en årrække arbejdet som forlagsredaktør og siden som freelance-oversætter og korrekturlæser. Desuden skriver jeg bøger: romaner, noveller, lyrik, børnelitteratur, filosofi, sprog- og kulturteori.
Jeg har undervist i filosofi, kreativ skrivning og det danske sprog.
Jeg er uddannet fra Forfatterskolen og er desuden cand.phil. i filosofi.

Ingen kommentarer: