fredag, oktober 23, 2015

I tror, det er løgn!

På vej ud fra Serenas dagpleje mærkede jeg pludselig en ikke helt lugtfri siven, der stammede fra de bønner, vi havde spist dagen inden, og da jeg i næste øjeblik trådte ud på fortovet, var det første, jeg så, et dæksel, hvorpå der med tydelig ingravering stod 'gas'. Sådan noget er bare ikke tilfældigt. Man placerer ikke så tungt et støbejernsdæksel i et cirkulært hul i fortovet ved et tilfælde.

Lidt senere, samme dag!, gik jeg i mine egne tanker på vej til Karl og Veras skole. Ved en pludselig indskydelse kiggede jeg op, og hvem står foran mig? En mand, som lignede en ung Søren Berlev. På en prik, siger jeg! Og der havde jeg netop gået og tænkt på, at Karl måske nok kunne have fået noget mere ud af at gå til trommer sidste år! Manden kunne se på mig, at der var indtruffet noget ekstraordinært, og jeg blev også selv lidt rystet, det er klart.

Det er i sådan en situation, man bliver bevidst om, at der er mere mellem himmel og jord. Mere end hvad, ved jeg ikke, men i hvert fald mere.

Nu tror I, det er noget, jeg finder på. Men kun et år efter, under samme stjernebillede, krebsen, naturligvis, sad jeg og talte de salte lakridsfisk i en Haribopose, jeg havde købt på, ja, netop! Fisketorvet, og da jeg nåede til fireogtredive, begyndte jeg pludselig og helt uforklarligt at hoste. Først kunne jeg ikke få det til at hænge sammen, men så begyndte jeg systematisk at google på "34 og fisk", og så viser det sig, det er det mest vilde!, at der på Fiske Drive 34 i Bridgewater, MA, lige præcis ligger sådan et fireværelsers træhus, som børnene altid har ønsket sig at bo i.

Så nu er vi flyttet til Bridgewater, Massachusetts, og børnene er startet i den numerologisk/astrologiske skole kun halvanden times kørsel herfra.

Ingen kommentarer: