onsdag den 19. februar 2020

Jette Gottlieb med Afstande over vand

En af mine gamle gymnasieklassekammerater udtrykte for et par uger siden en vis bekymring for, om der nu skulle optræde virkelige personer som figurer i min nye roman, Afstande over vand. Den foregår nemlig på den egn, hvor både han og jeg er vokset op. Det kan jeg så bekræfte: Det gør der. Der optræder fire virkelige, nemlig fire offentligt kendte personer. Tre politikere og (lidt mere skjult) en afdød forfatter. De andre figurer i romanen er fiktive.

Også de virkelige personers handlinger i bogen er fiktive.


En af de virkelige personer, som optræder, er MF Jette Gottlieb. Her er den gode Gottlieb med bogen. Min fætter Simon, der arbejder i det samme hus som Jette Gottlieb, har været så flink at stikke hende bogen under vesten. Der optræder også to af hendes kolleger fra andre partier, nemlig de to tidligere MF'ere Joachim B. Olsen og Carolina Magdalene Maier, men dem har jeg desværre intet forbindelsesled til, da de nu arbejder et andet sted.

Foto: Simon Troels Knokgaard Halskov


Læs her om venners og bekendtes bekymringer for og forventninger til de bøger, man skriver.

Ingen kommentarer: