torsdag den 8. juni 2023

Ved kassen i Aldi

En af de store daglige glæder, som endnu ikke er belagt med brugerbetaling og engangsgebyrer, er iagttagelsen af menneskelig adfærd.

Som eksempelvis den travle forretningsmand, der her i eftermiddags med mobilen i venstre hånd højlydt fortalte en af sine underordnede, hvordan en bestemt kontraktforhandling skulle skæres, mens han med den højre fyldte båndet med Aldis bedste discountvarer. Han havde også overskud til at skælde ud over den langsomme progression ved kassen. Hvorfor fanden skete der ikke noget?!
En kvinde prikkede ham på skulderen.
— Må jeg lige komme forbi, spurgte hun travlt, men venligt.
Men der var ingen, der skulle passere bag hans ryg.
— Men jeg skal ikke købe noget, jeg skal bare forbi, sagde hun med et underfundigt smil.
— Du kan vente i køen som alle os andre! meddelte han og bandede igen over, at hans varer ikke blev kørt igennem.
Og så fortsatte han ellers sine instruktioner i mobilen.
— Undskyld, men jeg bliver nok nødt til at komme forbi, bad kvinden.
— Jeg har sagt nej!
— Men...
— Jeg siger det ikke igen! Og hvorfor helvede er der ingen, der kører mine varer igennem?
— Fordi du ikke vil lade mig komme hen til kassen og ekspedere, sagde hun med et lille suk.

Ingen kommentarer: