onsdag den 21. juni 2023

Bare uden håret


- Du er god til de stille, søde sange, far.

- Tak.

- Du skulle måske have været jazzsanger.

- Det tror jeg ikke, siger jeg. - Jeg kan bedst lide at synge godnatsang for dig.

- Men du skulle nok ikke synge rock.

Jeg siger, at jeg ellers godt kan lide rock

- Men du er mere stille. Du er ikke sådan …

Og så synger hun heavy.

Jeg siger, at rock måske ikke er det bedste at falde i søvn til. At ‘My Funny Valentine',  'Summertime' og 'Strangers in the Night’ fungerer bedre som godnatsange. Det er dem, jeg har sunget, siden hun var spæd.

- Og 'Yesterday’, siger hun.

Jeg siger, at det ikke er jazz.

- Nej far, men det er heller ikke rock.

Jeg vil gerne protestere og prøver at komme i tanke om en mere rock’et sang, jeg har sunget for hende, men valget synes at stå mellem ‘Se min kjole' og ‘Langt ude i skoven lå et lille bjerg’.

Hun betragter mig, overbærende.

– Det gør ikke noget, far.

- Nå, jo. Hvad med Pippis sang! Den er da lidt rock’et, forsøger jeg.

- Øh, nej.

Jeg tænker over, hvor mange år siden det mon er, at jeg smed læderjakken ud.10? 14? Men var jeg overhovedet rock’et, før jeg blev far? Har jeg nogensinde været det?

- Du kunne være blevet sådan en slags Justin Bieber, far. Bare uden håret.

- Godnat.

- Men far! Far? Faaaar?


Ingen kommentarer: